RECLAMEBUREAU SCHEEPENS DRAAGT MET TROTS DE AANVOERDERSBAND

Al 23 jaar is Stefan van Hulten verbonden aan reclamebureau Scheepens. “Op het moment dat ik mijn eerste kaarsje uitblies werd dit bedrijf opgericht. In 1997 kwam ik er terecht. Drie jaar later werd ik mede-eigenaar en nu mag ik het met trots mijn bedrijf noemen."

MM 03377

Je hoort in de stem van Stefan de liefde voor zijn bedrijf doorklinken. Hij heeft weliswaar in maart een rotmaand doorgemaakt, maar blikt vol vertrouwen vooruit naar het 50-jarig bestaan in 2023.

Naast veel communicatieve werkzaamheden voor de retail en de overheid (provincie Noord-Brabant) is er bovenmodaal veel aandacht voor sport. “Logisch, ik ben gek op het spelletje. Dat ik zelf graag fiets, hardloop, golf en voetbal heeft daar alles mee te maken. Met voetbal kan ik met gepaste trots zeggen dat wij het enige reclamebureau zijn die twee betaald voetbalclubs ‘doet’, mijn favoriete BVO’s Willem II en RKC Waalwijk. Gelukkig allebei (nog) actief in de eredivisie. Willem II kende een topseizoen en RKC Waalwijk bleef door het bevriezen van de competitie door de KNVB verzekerd van een nieuw seizoen Eredivisie. Met de eerste divisie hebben we ook direct lijnen, want door ons werk voor Keuken Kampioen zijn we ook actief in de hiernaar genoemde voetbalcompetitie.”

TROTS

Stefan haalt het ene na het andere leuke en creatieve voorbeeld aan van werkzaamheden van Scheepens. Het meest trots is hij op twee projecten van heel verschillende aard. “We hebben net iets heel leuks gedaan met KeukenConcurrent. Dat betreft een campagne via alle zenders van Talpa. We werken dan nauw samen – onder meer via het TV-spelletje LINGO – met Radio 538, Veronica, 10 Gold en de daar actieve mensen zoals Koen & Sander. Een heel ander project waar ik trots op ben is Buro Werktuig. Bij ons werken vijf jongeren die zelf op zoek waren naar een baan en via ons andere jongeren ook in de richting van werk helpen.” In de opsomming eerder viel ook de door zijn bedrijf gevoerde ‘Ik pas campagne’ op.

Een campagne waardoor mensen 28 dagen afzien van het gebruik van alcohol. Genoeg projecten om met trots over te vertellen. Trots is er ook op de samenwerking met BrabantSport. “We waren een van de eerste bedrijven die gingen samenwerken. Onze corebusiness werd meteen omgezet in het ontwikkelen van de huisstijl en de pay-off ‘Brabant sterker door sport’. Er zitten zoveel marktpartijen alsmede de provincie in dit mooie netwerk dat het veel oplevert. Niet eens zo zeer in geld of cijfers, maar zeker in prachtige contacten.”

MM 03359

COMMUNICATIE ESSENTIEEL

Zoals gezegd had Stefan met zijn bedrijf een zwarte maand het afgelopen voorjaar. Heel snel na maart begon de machine weer volop te draaien. “Meer dan ooit is duidelijk geworden dat goede communicatie een probleemoplosser is. Wij hebben onze lenigheid getoond en zijn gaan werken aan corona-communicatie. Dat blijkt cruciaal om mensen te bereiken met informatie over bijvoorbeeld afstand houden. Ook dienden sommige commercials en andere uitingen opnieuw gemaakt te worden omdat er bijvoorbeeld teveel mensen op de foto bijeen stonden. Met de wetenschap dat slimme en effectieve communicatie van alle tijden is, kijk ik inderdaad met veel vertrouwen de toekomst in.

Ik begrijp dat deze rubriek een estafettevorm kent. Het lijkt me leuk om het stokje door te geven aan Ben Beckmann van Prokonpack, een mooi bedrijf waar specialistische verpakkingen worden gemaakt. Ook zij maken deel uit van dit mooie clubke van aanvoerders van ambitie. Hup, dan steek ik de aanvoerdersband snel om de arm van Ben!”